Handelsbetingelser

Nedenfor kan du finde de generelle vilkår for handel på svendborgsennep.dk – virksomheden Food for Friends ApS’ webshop. Vi opfordrer til, at du læser dem grundigt igennem, inden du gennemfører et køb. 

Handelsbetingelserne omhandler private forbrugere.

Accept af handelsbetingelserne:

For at handle varer fra Food for Friends ApS, må du acceptere handelsbetingelserne. Når du afgiver en ordre på svendborgsennep.dk, accepterer du samtidig handelsbetingelserne.

Generelle oplysninger:

Food for Friends ApS
Assensvej 67
5750 Ringe
Mail: info@foodforfriends.dk
Telefon: +45 23 62 67 89
CVR-nr.: 40 10 89 04

Priser og betaling:

www.svendborgsennep.dk modtager betaling med Mobilepay, Visa/Dankort, Visa, Mastercard samt Klarna og Anyday. Beløbet bliver først trukket på din konto, når varerne afsendes fra lageret. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er i danske kroner (DKK) og er inkl. moms og øvrige afgifter. Der tages ikke gebyr ved betaling på svendborgsennep.dk.

Vi forbeholder os ret til at ændre priserne uden varsel, dog ikke efter et køb er gennemført. Vi tager ligeledes forbehold for udsolgte varer.

Levering:

Food for Friends ApS tilstræber at afsende ordrer så hurtigt som muligt. Dine varer vil blive leveret 1-5 hverdage efter bestilling.

Vi sender til hele Danmark og til lande inden for EU (Belgien, Bulgarien, Cypern, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn, Østrig og Storbritannien). Vi tilbyder ikke levering uden for EU på nuværende tidspunkt.

Vi tager forbehold for længere leveringstid i travle perioder, ferieperioder, perioder med produktion, ved akut sygdom samt pakkehåndteringsproblemer hos vores samarbejdspartnere, der står for transport og levering.

Pakkerne sendes med GLS.

Levering til pakkeshop: 39 kroner

Privat omdeling: 80 kroner

Afhentning i Ringe: Gratis

Ved levering til pakkeshop leveres din pakke til nærmeste pakkeshop eller den shop, som er valgt ved betaling.

Pakker til afhentning i Ringe kan hentes mellem 8-18 alle dage. Vi forbeholder os dog retten til at ændre dette i visse perioder, fx ved ferie. I så fald vil vi kontakte kunden over mail om ændringen.

Har du spørgsmål til leveringen af din pakke, kan du sende en mail til info@foodforfriends.dk.

Hvis du ikke afhenter din pakke:

Hvis du ikke afhenter din pakke inden for fristen, returneres den til os. Ønsker du pengene retur, skal du skrive til info@foodforfriends.dk. Skal købet refunderes, fratrækker vi 50 kroner i returomkostninger. Derudover refunderes fragtbeløbet ikke.

Reklamation:

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få pengene retur, et tilgodehavende bevis eller varen ombyttet, afhængig af den konkrete situation.

Har du bestilt flere produkter, har du kun reklamationsret for de produkter, der er påvirket af reklamationen. Ved reklamation på enkeltprodukter i sampakker refunderes det beløb, som produktet koster i løssalg (fx 59 kr. for en sennep).

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, altså fejl og mangler ved varen eller skade opstået under levering. Vi tilbyder ikke reklamation ved fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd eller placering.

Ved reklamation er det vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt efter, at du har opdaget fejlen. Du skal kontakte os på info@foodforfriends.dk. Vi modtager ikke reklamation via sms, sociale medier eller telefonisk. Du skal heller ikke besvare de mails, som du har fået i løbet af købsprocessen (fx ordrebekræftelsen). Disse er automatisk genereret mails, og derfor ser vi desværre ikke din reklamation.

For at vi kan behandle din reklamation bedst muligt, er det vigtigt, at du oplyser dit ordrenummer, dine kontaktoplysninger samt en kort beskrivelse af reklamationens indhold. Du må meget gerne vedhæfte et billede, hvis det er muligt. Vi forbeholder os retten til at stille uddybende spørgsmål.

Har du spørgsmål omkring reklamation, så kontakt os på info@foodforfriends.dk.

Fortrydelsesret:

Ifølge Forbrugeraftaleloven (§18, stk. 2) er fødevarer ikke omfattet af fortrydelsesretten. Derfor er det ikke muligt at returnere fødevarer eller drikkevarer, hvis du fortryder dit køb.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. Se afsnittet ”Hvis du ikke afhenter din pakke” omkring ikke-afhentede ordrer.

Persondata:

Når du handler hos www.svendborgsennep.dk skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din ordre. Kun udvalgte medarbejdere har adgang til disse oplysninger.

Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven.

Oplysninger du afgiver til Food for Friends ApS sælges ikke videre til tredjemand. Dine oplysninger vil udelukkende blive brugt til at håndtere din ordre med relevante samarbejdspartnere med henblik på at gennemføre den, fx en fragtdistributør.

For en uddybende gennemgang af vores behandling af persondata, se vores privatlivspolitik her.

Klagemuligheder:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du i første omgang kontakte Food for Friends ApS på info@foodforfriends.dk. Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højest 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@foodforfriends.dk.

Ændringer i handelsbetingelser:

Handelsbetingelserne er gældende ved købets indgåelse. Ved senere genkøb kan handelsbetingelserne være ændret ensidigt. 

Lov og værneting:

Da der er tale om en dansk virksomhed, indgås alle aftaler på dansk og efter dansk lovgivning.

 

Senest opdateret 04. april 2024.